Ποια σχέση μπορεί να έχει το αρχοντικό Δόλγκηρα με την αρχαία πόλη της Αμαθούντας στην Κύπρο και την Κοβεντάρειο Βιβλιοθήκη στην Κοζάνη; Ποια σχέση επίσης μπορεί να έχει η εκκλησία της Αγίας Παρασκευής στη Σιάτιστα με τον Νεολιθικό Οικισμό της Χοιροκοιτίας στην Κύπρο και τον Άγιο Νικόλαο της Κοζάνης;
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε΄και Στ΄τάξεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Σιάτιστας δημιούργησαν ένα μοναδικό και πρωτότυπο Escape Room στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Etwinning με τίτλο: Πολιτιστική Κληρονομιά.
Το ESCAPEROOM-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ δημιουργήθηκε με τη συνεργασία τριών σχολείων από Ελλάδα και Κύπρο.Τα σχολεία που συνεργάστηκαν ήταν τα ακόλουθα:
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας Ελλάδα, Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουτταγιάκας Κύπρος, 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης Ελλάδα.
Με την αξιοποίηση σύγχρονων και καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων, οι μαθητές προσέγγισαν με βιωματικό τρόπο πολιτισμικά στοιχεία της περιοχής τους τα οποία παρουσίασαν στα εταιρικά τους σχολεία. Στη συνέχεια ήρθαν σε επαφή με τον πολιτισμό και τις παραδόσεις των συνεργατών τους, δημιουργώντας κοινά ψηφιακά έργα που συνδέουν με πρωτότυπο τρόπο τον πολιτισμό των τριών περιοχών.
Η υλοποίηση του έργου ξεκίνησε με δράση που αφορούσε τη γνωριμία μας μέσω της μουσικής και του χορού, όπου κάθε σχολείο επιμελήθηκε και παρουσίασε βίντεο με ένα παραδοσιακό τραγούδι-χορό της περιοχής του. Το σχολείο μας παρουσίασε το αποκριάτικο τραγούδι και χορό της Σιάτιστας: «Σταμούλω»,που αναφέρεται στα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
Την επιμέλεια και παρουσίαση του τραγουδιού ανέλαβε η μουσικός του σχολείου μας κυρία Καλεμκερίδου Μαρία.Το τραγούδι πλαισίωσαν μουσικά οι κύριοι: Αμεξίζογλου Παναγιώτης, Κατσαώρας Θεόδωρος ,Νάνος Ευάγγελος .Τους ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη βοήθειά τους.
Ακολούθησε η δημιουργία ενός συνεργατικού ψηφιακού χάρτη στην Google Εarth, στον οποίο κάθε σχολείο παρουσίασε έξι μνημεία πολιτισμού της περιοχής του με σύντομο κείμενο και εικόνες για το κάθε ένα από αυτά. Ταξίδεψαν έτσι με αυτόν τον τρόπο τους εταίρους τους στα σημαντικότερα ιστορικά αξιοθέατα του τόπου τους και παράλληλα γνώρισαν αξιόλογα πολιτιστικά μνημεία των άλλων περιοχών.
Αξιοποιώντας το υλικό του ψηφιακού χάρτη, κάθε σχολείο επέλεξε δύο αντιπροσωπευτικά μνημεία της περιοχής του ,για να δημιουργήσει δύο αντίστοιχα δωμάτια απόδρασης στο ΕSCAPE-ROOM:ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ. Συνολικά δημιουργήθηκαν έξι δωμάτια με τα εξής μνημεία:
Αγία Παρασκευή /Σιάτιστα, Αρχοντικό Δόλγκηρα/Σιάτιστα, Νεολιθικός Οικισμός Χοιροκοιτίας/Κύπρος, Αρχαία Πόλη Αμαθούντας/Κύπρος, Κοβεντάρειος Δημοτική Βιβλιοθήκη/Κοζάνη, Άγιος Νικόλαος /Κοζάνη.
Οι μαθητές εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά ,αξιοποίησαν έντυπο και ψηφιακό υλικό και δημιούργησαν ένα βίντεο για κάθε δωμάτιο, με πληροφορίες για το μνημείο που φιλοξενείται σε αυτό. Χρησιμοποιώντας ποικίλα ψηφιακά εργαλεία, δημιούργησαν ψηφιακά κουίζ , παζλ, σταυρόλεξα, παιχνίδια μνήμης για κάθε δωμάτιο, τα οποία πρέπει να λύσουν οι επισκέπτες τους, για να συλλέξουν τους κρυμμένους αριθμούς ,που θα τους οδηγήσουν στην επίλυση του γρίφου. Η λύση του γρίφου θα τους δώσει το κλειδί για να περάσουν στο επόμενο δωμάτιο. Όποιος καταφέρει να ξεκλειδώσει όλα τα δωμάτια λαμβάνει το δίπλωμα του διασώστη της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Το κάθε δωμάτιο περιλαμβάνει έναν σύνδεσμο με οδηγίες, ένα βίντεο με πληροφορίες για το μνημείο που φιλοξενείται στο δωμάτιο, τρεις δοκιμασίες-παιχνίδια που πρέπει να περάσουν οι επισκέπτες των δωματίων, για να συλλέξουν τους αριθμούς που θα τους οδηγήσουν στην επίλυση του γρίφου και ένα κλειδί. Στο κλειδί ακολουθώντας τις οδηγίες ,λύνουν τον γρίφο και περνούν στο επόμενο δωμάτιο.
Στο ESCAPEROOM-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ, οι μαθητές των τριών σχολείων με κέφι, ενθουσιασμό και αμείωτο ενδιαφέρον ολοκλήρωσαν όλες τις δοκιμασίες των δωματίων απόδρασης και δίκαια απέκτησαν το δίπλωμα του διασώστη της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Ευχαριστούμε θερμά για την παραχώρηση οπτικού υλικού τους εξής:
· Μορφωτικό Πολιτιστικός Σύλλογο Μαρκίδες Πούλιου
· κ. Καλλιόπη Μπόντα
· Sierafm
· Siatistanews
· Siatistainfo
· κ. Διονύση Μπόσιακα
· Ορειβατικό Σύλλογο Σιάτιστας
Είστε έτοιμοι λοιπόν να λύσετε τους γρίφους και να ξεκλειδώσετε τα έξι δωμάτια; Μπείτε στο Escape Room και ξεκινήστε.
Και μια μικρή βοήθεια για τους ανυπόμονους(Κλειδιά δωματίων: αρχικό: ΚΥΠΡΟ, δωμάτιο 1:1685, δωμάτιο 2:1000, δωμάτιο 3:2027, δωμάτιο 4:190, δωμάτιο 5:1803, δωμάτιο 6:17)
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Τσιαούση Αγνή, Τζημούρτας Γιώργος, Πραμπρόμη Σουζάνα
0 Σχόλια